Cyklotrasy a cyklostezky Mikroregionu Ivančicko

Cyklotoulky Mikroregionem Ivančicko

cyklotoulky

Video dokumenty o cyklotrasách na Ivančicku:
Cyklotoulky – město Ivančice
Cyklotoulky – město Oslavany

Cyklostezka Oslavany – Ivančice

Dne 1. května 2015 proběhlo slavnostní otevření dlouho připravované cyklostezky spojující dvě nejvýznamnější města zdejšího mikroregionu a to Oslavany s Ivančicemi.  Cyklostezka je dlouhá 3200 m a široká 3 m. Dřevěná 22 m dlouhá lávka přes řeku Oslavu má šířku 2 m. Nová cyklostezka začíná v Oslavanech na konci ulice Letkovská. Odtud směřuje k bývalé čistírně odpadních vod a za ní kopíruje řeku Oslavu pod kopcem Koblih až k nové dřevěné lávce a po ní přechází na druhý břeh. Dále pokračuje poblíž plotu zdejšího sila lužním lesíkem kolem Dívčího splávku až k odpočívadlu U Raka. Od něho vede dále po hrázi Rybníka Pancíř II k lávce do Letkovic. Kousek za ní pak končí a navazuje v Ivančicích na ulici Na Volvách. Stezka dostala název po propagátorovi a budovateli zdejších cyklotras – Miloši Musilovi. Do budoucna by se tato cyklostezka měla stát součástí cyklistického koridoru krajského významu spojujícího Brno se Znojmem.

cyklostezka

LETÁK: Nová cyklostezka Oslavany-Ivančice [PDF] 3,66 MB

VIDEOTRASA: Z Oslavan přes Permonium do Ivančic po cyklostezce Miloše Musila

Cyklotrasy Jihozápadního Brněnska

Již od svého založení Mikroregion Ivančicko investuje každoročně statisícové částky na realizaci a značení cyklostezek v oblasti Jihozápadního Brněnska. Představíme Vám tématické okruhové cyklostezky Energetickou, Templářskou, Pivovarskou a Hornickou. Všechny cyklotrasy jsou řádně vyznačeny. Najdete propagaci cyklostezek i v elektronické formě včetně map, popisů jednotlivých tras, fotek malebné přírody a památek, možností občerstvení, ubytování a stravování na trasách a podélných profilů tras. Generálním partnerem realizace cyklostezek na Jihozápadním Brněnsku je Skupina ČEZ, dále jsou využívány prostředky získané z dotací rozpočtu Jihomoravského kraje, vlastní zdroje Mikroregionu a jednotlivých obcí.

Energetická cyklostezka

Tématická okruhová stezka Energetická 5175, 5173, 403 a bílé pásové značení. Od historie do současnosti energetiky přes dvě přehrady na řece Jihlavě. Zámek Oslavany, Nová Ves, Senorady, Mohelno, přehradní hráz Mohelenské přehrady, Mohelenská hadcová step, Dukovany, IC Elektrárny Dukovany, hráz Dalešické přehrady, IC PVE Dalešice, Kramolín, rozhledna Babylon, Mohelno, Oslavany. Délka 48 km.

energeticka_1 energeticka_2

Energetická cyklostezka – PDF pro tisk, plné rozlišení 6, 97 MB

Templářská cyklostezka

Okruhová tématická cyklostezka Templářská. Kolem zřícenin hradů na Oslavě a Jihlavě za pivem Templář 5170, 5199, 403, 403a, 403, 5170 a modré pásové značení Oslavany, Ketkovice, Senorady, Biskoupky , Templštýn , Hrubšice, Řeznovice, Ivančice, Alexovice – Ivančice, Letkovice, Oslavany. Délka 39 km.

templarska_1 templarska_2

Templářská cyklostezka – PDF pro tisk, plné rozlišení 14,6 MB

Pivovarská cyklostezka

Okruhová tématická cyklostezka Pivovarská 5170, 5199, 403, 5106, 5107, 5175, zelené pásové značení. Z Oslavanského zámeckého pivovaru k Dalešickému pivovaru filmových Postřižin. Trasa: Vhodná pro krosová a horská kola. Oslavany, Čučice, U Jána, Ketkovský mlýn (údolí Oslavy pod zříceninou Ketkovského hradu Levnova), Senorady, Mohelno, rozhledna Babylon, Kramolín, hráz přehrady Dalešice, pivovar Dalešice, kolem zříceniny hradu Rabštejn – přehrada Mohelno, Mohelenská hadcová step, Mohelno, Lhánice, Biskupský kopec – Biskoupky, Nová Ves, Oslavany.

pivovarska_1 pivovarska_2

Pivovarská cyklostezka – PDF pro tisk, plné rozlišení 7, 74 MB

Hornická cyklostezka

Tématická okruhová cyklostezka Hornická. Od kouzelného údolí Oslavy k Bílému potoku bývalým Rosicko-oslavanským kamenouhelným revírem za hornickými památkami. 5173, 5171, 5193, 5189, 5199, 5170 a červené pásové značení. Zámek Oslavany, Zbýšov, Babice, Zastávka, Mariánské údolí, Okrouhlík, Říčky, Javůrek, Domašov, Rudka, Litostrov, Zbraslav, Příbram, Vysoké Popovice, Lukovany, Ketkovice, Oslavany. Délka 50 km. Krátký okruh: Oslavany, Zbýšov, Zakřany, Lukovany, Ketkovice, Oslavany – délka 25 km.

hornicka_1 hornicka_2

Hornická cyklostezka – PDF pro tisk, plné rozlišení 7, 87 MB

Buskinova cyklotrasa

– na kole z Ivančic Buskinovou cestou

Letec Miroslav Mucha, ivančický rodák (*31.1.1920) mezi přáteli přezdívaný Buskin, byl velkým příznivcem sportu a tedy i cyklistiky. Rád jezdil s přáteli po okolí Ivančic. Směrem, kterým vedeme vzpomínkovou trasu na něj, našlapal, kochaje se krásnou scenerií kraje a v družné zábavě s přáteli, mnoho kilometrů.

Miroslav Mucha je jediným padlým zahraničním vojákem z našeho města. Po napadení ČSR 1939 odešel ilegálně přes Slovensko, Maďarsko, Jugoslávii a Sýrii do Francie. Po porážce Francie odplul lodí do Anglie. Zde přešel od pozemní armády k letectvu a po výcviku navigátora létal u bombardovacího letectva na letadlech Wellington. Při nočním letu 13.10.1942 letadlo za špatných letových podmínek (mlha) u obce Scropton havarovalo. Všech 6 členů posádky zahynulo. Hrob M. Muchy má č. 106. V roce 1946 prezident republiky udělil Miroslavu Muchovi in memoriam Československý válečný kříž.

– popis trasy

Po startu (Letkovice) vede trasa na most, za mostem vpravo do Alexovic, kde na konci obce odbočí vlevo na zpevněnou cestu, která vede na křižovatku silnice č. 152. Po přejetí silnice pokračuje dál do Budkovic. Zde u místního obchodu odbočuje vlevo do údolí k lávce. Po přejetí lávky pokračuje trasa krásným údolím proti proudu řeky Rokytné (je znač.) k mostu pod obcí Rokytná. Po přejetí silnice u mostu pokračuje trasa přes lávku po značené cyklostezce č. 5009 až k zámku v Moravském Krumlově.

Po projetí tunelem u zámku pokračuje trasa směrem vpravo a po cca 150 m odbočí vpravo a po asfaltové cestě pokračuje do mírného kopce. Na vrcholu stoupání odbočí vlevo ke škole. Dále pokračuje po silnici, kde je značená cyklostezka č. 401 až do Dobřínska. Na začátku obce odbočí vpravo ve směru na obec Jamolice. Po příjezdu do Jamolic, odbočí vpravo a po silnici č. 152 pokračuje směrem na obec Polánka. Asi po 1,5 km za Jamolicemi odbočí trasa vlevo na cestu vedoucí do Hrubšic (městská část Ivančic). Zde je možnost občerstvení a odpočinku v zámecké restauraci před další jízdou.

Trasa pokračuje dále k mostu přes řeku Jihlavu a do obce Biskoupky. V obci Biskoupky vede trasa přes náves, kde je také možnost občerstvení v restauraci Čarodějnický dvůr. Zde se nachází zajímavé mini ZOO, které je vhodné také pro rodiče s dětmi.

Z Biskoupek vede trasa na Biskoupský kopec a pokračuje do obce Lhánice. Z Lhánic vede po silnici až do Senorad. Po výjezdu z obce asi po 200 m odbočí vlevo (označeno) na zpevněnou cestu směrem na Vodanský kopec. Asi po 0,5 km odbočí vpravo (označeno) na lesní cestu. Pokračuje lesní cestou do údolí pod Novou Vsí. Po průjezdu přes Novou Ves u sportovního areálu odbočí trasa vpravo kolem fotbalového hřiště a ZD a pokrčuje z kopce k lávce přes řeku Jihlavu. Po překonání lávky vede trasa k hrubšickému zámku. Dále už pokračuje po silnici do Řeznovic a na místo startu do Letkovic, kde je cíl vyjížďky.

Předpokládaný čas průjezdu celé trasy je 4 hod., Celá trať měří 43 kilometrů. (Cykloklub „Cycles Perfecta“ Ivančice, zpracoval Karel Kubů)